healthislife

Alla inlägg den 22 maj 2013

Av Livia - 22 maj 2013 19:57

Egentligen hinner jag inte blogga idag, ska egentligen sitta och plugga matte nu inför NP imorn då jag absolut kan nada! Tänk att matte 2b ska vara så jädrans svårt! Hursomhelst så har jag så många fina recept på G och så läste jag att det tydligen var Frozen yoghurt dagen eller något så jag var bara tvungen att lägga upp detta receptet som jag hade på lut. Perfekt sommarfrukost, glassig fryst yoghurt och färska jordgubbar, mums. Jordgubbar är rika på folsyra, C vitamin och järn och yoghurt på kalcium och tarmfrämjande bakterier.  Mättande, härlig frukost med summer feeling. Jag har börjat älska frozen yoghurt och ni kommer se många fler recept på det här.

     

Ingredienser 1 port:
500g naturell yoghurt

2 msk sötning ( agave)

3 jordgubbar

Basilika gubbar:

3 basilikablad

150 g jordgubbar klyftade

Skal och saft från ½ lime

Ev 1 msk sötning

Mixa de tre övre ingredienserna med stavmixer och kör i glassmaskin 30 min eller frys i iskuber och mixa med stavmixer sedan. Blanda nedre ingredienser och låt marinera minst 1h, helst över natten.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards