healthislife

Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Livia - 16 maj 2013 09:26

En frukost som passar utmärk till helgen, en dessertklassiker i frukost tappning. Detta är ett roligt sätt att piffa till gröten och efterssom att gröten aldrig tillagas håller den ett lågt GI. B vitaminer, protein, kalcium, omega 3 och antioxidanter från kaffe gör detta till en bra delstart på dagen.


Vi hade bara en lektion idag och den skulle bestå av coaching i 10 min så jag bestämmde mig för att skippa det och istället stanna hemma med vovven. Jag har precis avslutat min frukost i solskenet, det är verkligen varmt, och ska snart ut i solskenet med hunden på promenix. Men jag har ett dilemma, ska jag ha shorts eller långbrallor? :O Jag skulle gladeligen ha shorts då vädret nu tillåter det men mina ben!! ........ Har ni samma problem, att efter en lång vinter då benen har varit instängda i mörka byxor och inte fått så mycket uppmärksamhet så ser de ut som, ja jag vet inte vad? Ja ja, jag får försöka snygga till dem och sen dra på mig något kort kort :D

 

   

Ingredienser 1 port:

Lager 1:

1dl havregryn

1msk chiafrön

1dl starkt kaffe

½ dl mjölk

1msk söt

1msk mandelspån

Lager 2:

250 g kesella

Lite vanilj

1tsk kaffe

Ev: rom eller arraks arom

1msk söt

+ kakao

Blanda chiafrön med havregryn, mandelspån, sötning och kaffe och mjölk och lägg i burk/skål över natten. Rör ihop kesella/turkisk yoghurt med sötning, vanilj, kaffe och ev lite bittermandel eller rom arom. Varva lagrerna i ett högt glas och toppa med kakao. Ät som en del av frukost eller mellis.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards