healthislife

Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Vegan Pastahjul Tricolore

Av Livia - 23 april 2013 17:38

Pastahjul tricolore, för veganer, vegetarianer eller vemsomhelst. Trots att de är äggfria innehåller de protein från lin/chiafrön och en massa fibrer. Lågt GI med dinkel och även fullkorn. Gurkmeja är en stark antioxidant som skyddar mot många sjukdomar, spenat är järnrik och tomat innehåler mycket lykopen som även det är en antioxidant. Även tomatpuré är rik på detta, försök dock köpa en utan tilsatt socker.


Ni som har efterlyst fler veganrecept, here one comes! En superskön veganpasta i form av hjul ( du kan göra vilken form du vill) som är saftig och rolig med perfekt tuggmotstånd. Att göra pasta tar tid men det är det värt då man känner sig så stolt när man är klar. Idag tog jag mig ut i vårsolen och sprang 25min, härligt ;) Det enda som suger just nu är REGNET! Varför måste det regna när det är vår?



     

         


Ingredienser 2 port:

1.5dl dinkelmjöl eller annat

1msk fiberhusk

salt


Veganägg:

0.4 dl vatten ( ev mer)

1msk linfrö eller chiafrö

1:

1tsk tomatpuré

1/3 sats vegan ägg

2:

1tsk tinad fryst spenat

1/3 sats vegan ägg

3:

1krm gurkmeja

1/3 sats vegan ägg


Dela upp mjölet blandat med fiberhusk i tre högar. Rör ihop de olika vätskorna och häll i varje mjölhög. Arbeta ihop smidiga degar. Lägg i plastfolie i kylskåp. Ta ut en deg i taget och kavla tunnt med pastamaskin eller kavel. Skär i kvadratiska längder 2 x 4- 5 cm och forma ett hjul. Gör så tills all deg är borta. Upprepa proceduren med de öviga degarna. Förvara den färdiga pastan i burkar med lock i kylskåp snabbt så att den inte torkar. Koka 2-3 min, servera.

 
 
Anna

Anna

24 april 2013 20:30

Det där ser spännande ut. Har de ungefär samma konsistens som pasta eller har du något annat du kan jämföra dem med?:)

http://chilisausegirl.blogg.se

Livia

25 april 2013 14:19

De har i stort sett samma konsistens som vanlig pasta möjligtvis lite grynigare då man andvänder linfrön. Ingenting som stör en dock :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Livia - 13 december 2014 21:46


God kväll, sitter här med mys mat och slötittar på en av de många filmerna som går och kände för att dela med mig av ett recept på en av mina favoritgrejer med julen. Som ni säkert har märkt så älskar jag pepparkaksdeg och att köpa hem och bara äta ä...

Av Livia - 12 december 2014 12:43

Heej, Vaknade sent idag, vid elva tiden och då blev det fin brunch med skottska TV serier på datorn. Min brunch bestod av en feta och kyckling äggviteomelett, en supergod halon och ingefära smoothie, ett äpple och ti det en macka med avokado. Men rec...

Av Livia - 8 december 2014 18:12

Japp mina vänner, det är som det står, paleo pepprisar! Super näringsrika, krispiga och goda med ätt kola ton. Enkelt med få ingredienser och dessutom nötfria, vete, smör och sockerfria! Testa som alternativ till det traditionella julbaket.     ...

Av Livia - 6 december 2014 19:29

Nu är det juligen, ju ju ju ju jul igen! Det är typ så  det låter överrallt på stan nu, så fort man går in i en butik. Jag har inte riktigt anammat The chistmas spirit men har gjort en del nyttigt julbak iallafall. Igår bakade jag denna Saffrans chee...

Av Livia - 2 december 2014 21:39

  God kväll! Snabbt inlägg! På ett mandelbröd, perfekt till frukost och urgott rostat eller inte. Gluten, vete, socker, jäst, smörfritt  och low carb. Try it!       Ingredienser 2 bröd: 1dl madelmjöl 1msk kokosmjöl 1tsk bakpulver 1ms...

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards