healthislife

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Livia - 15 april 2013 17:49

Ett gott och hälsosammare alternativ till rice crispies. Detta har fortfarande kolhydrater i sig men långsamma och är även 100% fullkorn. Popcorn är rika på antioxidante och har ett rykte för att vara nyttigare än många grönsaker. Kokossocker har ett lågt GI och en hög halt av mineraler då det är oprocesserat. Kanel sänker blodtrycket och smakar gott. Dessa kan användas som en del i en frukost, mellis eller kvällis.


Har haft spanska hör – nationella idag, imorn blir det ett stort matteprov som jag ABSOLUT inte är redo för. Har inte pluggat något och kommer troligtvis inte göra det heller. Jag har en vana att inte plugga när jag tycker att ämnet är ointressant, inte den bästa egenskapen men jag har klarat mig hyfsat såhär långt. Jag ska väl försöka sätta mig några minuter efter biggest loser och kvällsmys och snabbt dra igenom matte boken;).

     

Ingredienser 1 port:

½ dl popcorn ( osaltade poppade)

1msk kokossocker

1tsk kanel


Poppa popcornen i en nonstick kastrull eller använd färdigpoppade. Sprinkla över kokossocker och kanel och värm i pannan tills sockret ” smälter” dra då av och låt svalna. Servera med mjölk eller yoghurt eller som du vill.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards