healthislife

Alla inlägg den 8 april 2013

Av Livia - 8 april 2013 17:45

Bra som snax och ett hälsosamt alternativ till chips och brödpinnar. Rika på kalcium, fibrer, B vitaminer och fullkorn. Inte mycket ingredienser heller. Enelt och gott, så ska det va!

Så, nu är det officiellt, påsklovet är SLUT! Hemskt, jag vet men snart är sommarlovet här, knappt 3 månader kvar! Jag som trodde att vårvärmen skulle hålla i sig men fel som vanligt. Igår snöade det t.o.m man känner i alla fall lite vårdoft i den friska och kalla vinden. Något är på G iaf XD

     

Ingredienser: 4 port

1 dl dinkelmjöl + mer till utbakning

½ tsk fiberhusk eller mer mjöl

50 g riven cheddar

1msk krossat linfrö

½ tsk bakpulver

4 – 6 msk ljummet vatten


Blanda det torra i sen skål. Rör i osten. Tilsätt vatten och arbeta ihop till en hanterbar deg. Pudra med mjöl och kavla ut till en 0.6 cm tunn skiva. Tryck ut valfria former och grädda 225 grader 20 – 25 min i mitten av ugnen. Låt svalna och förvara luftigt och svalt.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards