healthislife

Alla inlägg den 5 april 2013

Av Livia - 5 april 2013 10:36

I´m back ! Nu är jag tillbaks i sverige och desverre tilbaks i stressen. Vi har så mycket plugg som ska vara klart tills nästa vecka att jag håller på att bli galen. Prov hit, inlämmningsuppgift dit, läsa bok och skriva en uppsats om framtiden :O Så jobbigt!!


Jag vaknade 9.30 idag och gick upp för att förbereda finfrukost. Efter att de senaste fyra dagarna ha grov tittat på Sex and the city fick jag idén till detta recept. När tjejerna gick ut på brunch brukade de bestäla detta och jag blev alltid sugen. Äggviteomelett med ångade tillbehör och fruktsallad + 4 skivor med bregott av detta nya fröiga knäckebröd som jag köpte i tyskland + en apelsin ( jag var hungrig idag XD) Gott smakade det och en sån bra start på en rätt så solig dag. Tjingeling!

     




     

1 port


Omeletten:

1dl/ 3 äggvitor

2/3 dl mjölk

Örtsalt, peppar, muskot, oregano, persilja, basilika

1 riven vitlök

1msk olja att steka i (oliv)

Parmesan hyvlad


Ångade tillbehör:


Champnjoner

Spenat

Tomat

Gullök eller purjolök

Muskot, buljong, vitpeppar


Fruktsallad:

1 kiwi

2 jordgubbar

Hallon

Mango

150 g melon

Limesaft

Vispa ihop allt till omeletten förutom oljan och osten. Stek i varm stekpanna i oljan på bara ena sidan i 5 – 6 min.


Koka upp vatten och bulljong i kastrull. Sätt ett durkslag över vattnet och lägg i allt som ska ångas. Täck med lock och låt ånga ca 6 min. krydda och servera med omelett och ost.


 Skär frukten och häll över lime eller citronjuice.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards