healthislife

Alla inlägg den 30 mars 2013

Av Livia - 30 mars 2013 08:15

Glad påsk! Idag blev det påskfrukost i form av en äggubbe som jag döpte till äggbert, en solig solshake och turkisk yoghurt med rostade nötter och honung. En perfekt och gul start på dagen som ska spenderas 4 timmar i bil ner till min mormor ( usch, rumpkramp). Där ska det firas påsklunch med kaviar ägg ( i love this), mormorsmat som består av kött i gräddsås, potatis och kokt brocolli och så blir det hemmagjord äppelkaka med äkta vaniljsås på det ( recept på sistnämnda kommer XD).


Ägg är supernyttigt och ett bra sätt att starta dagen med. De innehåller alla vitaminer och mineraler förutom C – vitamin i spektret och har dessutom högt innehåll av protein och bra fetter. Om man ritar ögon och sätter ” hår” på ägget blir det även en liten rolig grej. Solshaken består av mango, apelsin, fibrer från linfrö och en krämig konsistens från cashewmjölk ( recept kommer på detta med).  Jag spetsade min med kardemumma som jag på något sätt tycker är en påskig krydda. Ha en solig dag!

     

Ingredienser:

Ägg

Kaviar

Böngroddar


Shake 1 port:

100 g fryst mango

½ apelsin, saft och skal

1msk rostade linfrön/chiafrön

1krm kardemumma

1dl kokosmjölk eller cashewmjölk eller turkisk yoghurt

½ dl mjölk


Mixa allt till shaken och häll upp i glas. Koka ägg och dekorera med kaviar och böngroddar.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards