healthislife

Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Livia - 27 mars 2013 13:30

Twix, en favorit baserad på ett sprött kex, en seg kolasås och överdrag av choklad. Massa socker, snabba carbs och dåliga fetter. Min twix smakar lite mer kokos medn fortfarande jäkligt gott. Min kompis sade till mig ” Det här är det godaste du har gjort och det smakar inte det minsta hälsosamt.” Och det gör de inte, om man inte visste skulle man tro att man vräker i sig en massa skit. I själva verket vräker du i dig järn, B vitaminer, laurinsyra, kalcium, zink, antioxidanter och fibrer. Inget vitt socker, vetemjöl, grädde eller smör, jag lovar. Testa själva, de är underbart goda, och sliskiga ;)

 

Kex:

½ dl havremjöl

Vaniljpulver

1msk agave eller mortlade mullbär

1tsk kokosolja

1krm bakpulver

1krm mjöl ( bovete)

Linfrö

1-2msk mjölk


Baka i ugn 200 grader 10 min

Kolan:

2msk kokossocker

1msk honung

3-5msk kokosmjölk


Koka upp alltsammans och låt sjuda ca 5 min tills det tjocknar. Häll upp i glas och förvara i kylskåp tills stelt. Lägg över kexen.

Choklad:

1.5msk kokosolja

1tsk sötning ( ev)

1msk kakao


Smält allt i micron och häll över kolan och kexet. Frys i 10 min. Förvara i kyl eller frys.


Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards