healthislife

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av Livia - 26 mars 2013 15:15

För er som gillar kick, en mjuk lakritstoffe med smak av citron, kommer denna spiral bli en hit. Fiberrika katrinplommon bildar en söt, mjuk, toffe och cashewnötter ger en len citronfyllning. Veganvänlig, kan ara RAW, sockerfri, mjölfri, mjölkfri och utan dåliga fetter. Man kan smaksätta med lavendel, lakrits eller anis som går bra med smaken av citron eller bara köra som det är, det gjorde jag. Jag tyckte jättemycket om dem och hoppas ni gör det med.

 

Ingredienser:

150 g katrinplommon

Lavendel lakritspulver, anis, fänkål eller inget

Fyllning:

1dl cashewnöter blötlagda 2 timmar

Skal och 1tsk saft från ½ citron

1tsk sötning


Mixa plommonen med stavmixer till en gegga. Kavla ut mm tunt mellan två bakplåtspapper. Nu kan du välja om du vill ha dem RAW eller grädda för lite segare, knäckigare smak. Grädda 25 min 175 grader eller kör som de är.

Mixa allt till fyllningen tills det får en gräddig konsistens och bre på den gräddade eller råa plommonskivan.


Rulla försiktigt ihop till en rulle ( det hjälper om man fukta bakplåtspapprerna innan man kavlar kakan och efter. Skär med en fuktig kniv i lagom stora rundlar. Förvara upp till 4 dagar i kylskåp.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards