healthislife

Alla inlägg den 24 mars 2013

Av Livia - 24 mars 2013 14:15

Ett vanligt smågodis man kan köpa nu i påsketid är geléaktiga stekta ägg. Tilskillnad från karamellkungens ägg är mina marängaktiga och krispiga, med hälsosammare innehåll. Fria från vitt socker, vetemjöl, gelatin och mätta fett, istället med protein, fibrer, C- vitamin, E- vitamin och fleromättade fetter. Ett fint tillskott i påskägget och med rolig design.

 

Ingredienser 8 st:

1- 2 äggvita

3msk sötning

½ dl mandelmjöl

Ev: Smaksättning ( 1 droppe pressad apelsin och apelsinskal)

Torkade aprikoser

Ev: mörk choklad smält

Vispa vitorna till ett så hårt skum att du kan vända skålen över huvudet. Rör i sötning och vänd ned mandelmjöl och ev smaksättning. Vänd max 6 ggr. Lägg i påse och spritsa/klicka ut cirklar i ojämna former. Låt vila i rumstemperatur ca 15 min. skär aprikoserna i små cirklar och tryck i mitten av klicken. Sätt ugnen på 190 grader men sänk sedan till 160 och stoppa in plåten långt ned. Grädda 10 – 15 min. ta ut och låt svalna. Dekorera ev med mörk choklad. Om du vill ha dem krispiga, förvara luftigt i rumstemperatur och om sega, svampiga i kylskåp. Håller ca 4 dagar.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards