healthislife

Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Livia - 20 mars 2013 16:30

 

Påsk är en högtid full av godis, ibland lite för mycket godis kan jag tycka.det finns allt från skumharar till sockerägg till marsipan kycklingar. Det blir helt enkelt för sött tycker jag. Nu behöver man faktist inte fylla äggen med godis utan kan byta ut det helt eller delvis mot hälsosammare alternativ, såsom nötter, choklad och torkade frukter. Gott och nyttigt, men inte alltid så roligt och det är inte alltid man kan sälja in den idén hos barnen.

         

Hälsogodis behöver inte vara tråkigt och se/smaka super nyttigt, det kan vara kul, färgglatt och intressant.

Under dessa dagar fram till påsk kommer jag varje dag erbjuda ett recept på nyttigt och gott påskgodis som du kan testa så att du när påsksdagen kommer kan njuta av ett hälso – ägg, ett roligt hälso – ägg. Nu sätter vi igång, glad påsk!

Första receptet kommer imorn, håll ut XD

Av Livia - 20 mars 2013 07:15

Glassigt värre, men samtidigt med crunch. En skål festfina frukostflingor med banansmak, krämiga, iskalla och goda. Enkelt och snabbt går det att göra också, perfekt en stressig morgon. Jag gjorde den med silkestofu och på så sätt blev den veganvänlig ( for all you vegans)  men det kan lätt ersättas med kesella och fortfarande vara lika gott och proteinrikt!

Inget som helst tillsatt socker eller grädde och bara 4 ingredienser. Du kan krydda hur du vill eller bara köra på ren banansmak. Lycka till!

     

1port ingredienser:

1 banan fryst ( ofryst går bra men då blir det bara banana cereal)

1dl flingor ( allbran, kellogs, dinkelpuffar eller mina hemmagjorda)

100g silkestofu eller kesella/yoghurt

1dl mjölk

1msk chiafrön eller linfrön (kan uteslutas)

4 valnötter

Krydda ( vanilj, citron, kardemumma, kanel, pepparkakskrydda, kakao?)


Mixa allt slätt med stavmixer. tillsätt flingorna och nötterna och mixa snabbt lite till.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards