healthislife

Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Livia - 19 mars 2013 21:42

Det blev sent kvällsfika idag då jag hade ont i magen och helt enkelt inte var sugen förrän nu. Egentligen ska man inte äta såhär sent, kvart över nio brukar jag sätta som gräns för kvällsmål men sen finns det undantag, som idag.


Ikväll gjorde jag en väldigt julig kaka då det faktist snöade( så då borde man få vara i alla fall lite julig XD) . En mjuk micro pepparkaka med ris á la malta keso, proteinrikt, sockerfritt, snabbt och gott. Microkakor är superenkla att göra och kräver bara 5 min inkl förberedelse, bra för er med ett stressigt liv. De blir lätt torra dock så tillsätt hellre lite för mycket mjölk än för lite.

     

Ingredienser 1 port:

2msk kokosmjöl

2msk mjöl ( havremjöl)

1tsk pepparkakskrydda

1 – 3 msk sötning ( agave)

1/3 tsk bakpulver

Ca 1dl äggvita ( 1 ägg kanske funkar)

2-4 msk mjölk


Micra i 1.5 min högsta värme + 20 s uppochned på ett fat.

Keson:

½ dl keso

½ apelsin i bitar

Mandelflarn


Rör ihop och häll över den färdiga kakan.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards