healthislife

Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Livia - 18 mars 2013 17:30

En fin rätt som smakar milt men lite kryddigt. Lätt att slänga in i ugnen och under tiden röra ihop salladen eller ha allt förberett  i kylskåp och bara värma upp laxen i mickron. Smakerna är som sagt milda och det lite kryddiga från paprikan binder sig bra med den otroligt söta clementinen. Omega – 3 rik, med lågt GI och hela dagsbehovet av C vitamin tackvare paprikan. Rätten är även laktosfri och härligt mättande på ett bra sätt.


Dags att sticka till gymmet för att springa 5 km. Sist gick det jättebra och jag hade hur mycket energi som helst. Det är roligt när man ser förbättring men som jag brukar säga, förbättring går inte att tvinga fram utan det ska vara roligt och självvalt. Jag tänkte kanske ha en omröstning om något här på bloggen och undrar om ni har några förslag på om vad? Självklart ska det handla om antingen hälsa, kost eller träning/ mål men om exakt vad vet jag inte. Hör gärna av er med förslag :D

       

1 port Lax:

1 filé

1 ungsgrillad paprika

1dl kokosmjölk

Cayennpeppar eller chiliflakes, salt, svartpeppar

Persillja

Salladen:

1dl kokt quinoa eller matvete

1näve blandad sallad

1 clementin

Rödlök, tomat, champinjon

Balsamvinäger

Rivet apelsinskal

2msk rostad kokos ( rostad några min i stekpanna)

Salt, peppar


Rosta paprikan i ugn 200 grader tills den får färg och är mjuk, ca 15 min. mixa den med koosmjölk och kryddor med en stavmixer. Häll såsen över laxen och grädda 200 grader 20 – 25 min.


Dela clementinen på två och pressa den ena halvan medans du filéar den andra fint. Rör ihop allt till salladen och servera med laxen. Bon apetit!

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards