healthislife

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Livia - 16 mars 2013 09:15

En riktigt näringsrik frukostkräm med en god och hälsosam snabbrostad müsli. Passar perfekt om man är lite krasslig och behöver få i sig en massa näringsämnen för att skydda kroppen och återuppbygga immunförsvaret eller om man bara vill ha en näringsrik morgon. God och så välgörande. Krämen är proteinrik med protein från tofu eller kesella, rik på mineraler och vitaminer såsom A- vitamin och kalium från banan, E vitamin och fleromättade fetter från avokado, C vitamin från apelsin, kalcium från mjölk och antioxidanter från kakao. Järn och lutein från spenat och när det sedan kommer till müslin är det långsamma kolhydrater, fibrer, bra fetter, aminosyror och selen som gäller. Gooood morgon!;)


Nu ska jag iväg på yoga och bara slappna av efter min näringsbomb, gör något avslappnande ni med för det är då vi verkligen kan ta till vara på det värdefulla omkring oss. Stress bidrar också till tidigt åldrande, huvudvärk, sämre immunförsvar, större risk för att få diabetes och hjärt/kärlsjukdomar och sedan blir man såklart helt utmattad vilket kan leda till att man inte kan hantera de saker som händer i livet som träning, jobb, vänner och familj.

     

1 port Kräm:

½ avokado

Lite spenat

140g tofu eller kesella

1 stor banan

1.5msk kakao

3msk mjölk

1/4  pressad apelsin

1msk chia eller linfrön

1msk hampeprotein eller hampafrön ( kan uteslutas)

Müslin:

1/2dl dinkel eller havregryn

2msk kokos

2msk torkade bär/frukt ( aprikos, goji, mullbär)

1msk kakaonibs eller mörk choklad

2msk nötter och frön ( solrosfrö, pumpafrö, valnötter, mandlar)

½ tsk spirulinapulver


mixa ihop allt till krämen med stavmixet. Rosta müslin i en torr stekpanna tills den får färg. Servera alltsammans.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards