healthislife

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Livia - 6 mars 2013 18:51

Burrito, wraps, kopplas ofta ihop med snabba kolhydrater, sliskig smak och rent av ohälsa.  Ack så fel man kan ha, eller det beror förståss på hur man gör dem. Mina kokosburritos är proteinrika, inehåller bra fetter och få, bra kolhydrater för er som tänker på det. Fyllningen är fräschare än originalet men går såklart att variera hur man vill. Jag fyllde med färska smaker från chili, ingefära och vitlök och gjorde sedan en halvsöt mandeldressing som gick bra ihop med det starka. En väldigt lätt lunch eller mellis som kan behöva något mer som ett glas mjölk, men det beror såklart på hur aktiv man är och hur man ätit resten av dagen.

     

Ingredienser 1 port:

1dl äggvita

0.2dl vatten

1msk kokosmjöl

1msk kikärtsmjöl eller annat mjöl

Oregano, vitlökspulver, örtsalt

Fyllning:

100g färs ( soja)

Purjolök, paprika, rödlök, champinjon, lite chili

1 riven vitlöks klyfta

1cm riven ingefära

1msk olja

Paprikapulver, koriander, salt, gurkmeja, curry

Dressing:

1msk mandelsmör

1tsk vatten eller mjölk

Paprikapulver

½ tsk vardera Sojasås, agave/honung

+ avokado, sallad, rödlök


Blanda ihop allt till wrapen till en klumpfri smet. Häll ut en rundel på bakplåtspapper och Grädda 200 grader 10 – 15 min.  Stek färsen med kryddorna och skär upp grönsakerna. Rör ihop dressingen och fyll burriton med allt. Smakar även gott med en klick turkisk yoghurt eller creme fraiche till.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards