healthislife

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Livia - 4 mars 2013 21:30

Åh, jag älskar cart d´ors mascaraponeglass med skogsbärssås och pistagenötter och när jag igår såg den för extrapris i  icakatalogen fick jag en idé, jag ska göra min egen mascaraponeglass!

Jag har mixtrat lite med veganmat och visste att cashewnötter ger väldigt krämiga, ostliknande såser så med lite kokosmjölk och yoghurt borde det bli en underbar glass. Yes, det stämmde. Om man vill ha glassen helt vgan kan man använda soya yoghurt eller dylikt, jag använde verum, med miljarder bakterier. Glassen är rik på magnesium, bra fetter, vitaminer såsom C, och har lågt GI och den var så, så gooooooood ! Måste testa!!

     

2 port ingredienser:

0.75dl cashew soaked

0.75dl kokosmjölk

1krm Citron

5msk Agavesirap

2dl yoghurt

½ krm Vaniljpulver

Såsen:

Bär

1krm Agar

½ dl Pistagenötter


1.Lägg cashewnötterna i blöt 24 h.

2. mixa cashewnötter och kokosmjölk slätt med citronjuice och agavesirap.

3. blanda vegan mascaraponen med yoghurt, vanilj och lägg i glassmaskin eller frys ned i iskuber.

5. koka bären och tilsätt ev 1krm agar agar eller gelatin för maffigare sås. Låt svalna.

6. ta ut glassen efter några timmar eller 20 min i glassmaskin. Om du använder frysen så halvtinar du iskuberna och mixar sedan slätt med stavmixer. Det ska vara glassigt. Lågg i frysen 10 min till och servera sedan med såsen och hackade pistagenötter.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards