healthislife

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Livia - 26 februari 2013 17:37

 En asiatisk helgrätt som åts nu i helgen. Godare än vad jag först förväntade mig ( asiatisk mat är ingen favvo hos mig) men den gick hem, den gick mer än hem och kommer defenitivt göras om! Det var en väldigt lätt rätt och om man tränar behövs det troligtvis läggas till något mer, som en macka eller lite mjölk. Smakerna gifte sig i munnen och blev en sensation. Se till att få med både såsen, nudlarna och kakorna. Yumyumy!


Gjorde ni något roligt på sportlovet ? Och ni som har sportlov GÖR ni något kul? Måste man sporta på sportlov eller är det till för att vila upp sig? Hur tänker ni ? Jag kör på vilningsmetoden och sportar som vanligt fast liite softare.

              

Ingredienser 1 port:

 Krabbkakorna:

175g krabbkött

1 äggvita

2msk hirsflingor eller havregryn

1tsk kokosmjöl

1 knivsudd chiliflakes

Purjo eller vårlök

Örtsalt, korianderpulver Sesamfrön

1msk kokosolja

”Nudlarna”:

½ zuchini

½ morot

Sesamfrön

1msk olja

1tsk vitt vinäger

Lime 1tsk

riven ingefära och vitlök

1knivsud chiliflakes

1dl kokt quinoa

Mandeldressing:

1msk mandelsmör

1msk mjölk

Örtsalt

Riven vitlök och ingefära

1/2tsk agave eller honung


Häll av och krama ur vätskan från krabbköttet och blanda sedan med övriga ingredienser till en klump. Forma 4 – 5 kakor och rulla i sesamfrön. Stek 3 min / sida i kokosolja på medelvärme.


Hyvla långa längder av moroten och zucchinin och klipp sedan 5 mm tjocka nudlar. Blanda med övriga ingredienser i en marinad.


Blanda ihop allt till dressingen, den ska vara sådärr krämig. Servera allt tillsammans.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards