healthislife

Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Livia - 25 februari 2013 14:29

Jag har svårt för lakrits, kan bara äta två sorters, kick och engelsk konfekt. Många jag känner dock älskar lakrits och själva roten är ju ganska nyttig.. Den hjälper vid matsmältningsproblem, reumatism och hosta. Fänkålsfrö kan sänka blodtrycket verka mot gas och cancerskyddande. Anis är slemlösande, effektivt mot gas och magkramp.

Dessutom var dessa söta små lakritskulor utsökta. Jag slängde i mig halva satsen innan frukost.

Ingredienser:
3 dadlar
2/3tsk krossat fänkålsfrö/ anis eller lakritsrotpulver
kokosmjöl eller annat

Blanda ihop allt till ett klet och rulla små bollar i mjöl. Låt stå minst en timma i kylskåp.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards