healthislife

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Livia - 21 februari 2013 15:30

4 dagar in på sportlovet och jag är helt oförögen till att sporta. Såhär var det, förra tisdagen hoppade jag in i en plint och fick en stor, stor bula på benet. Det har inte varit något problem fram tills nu då jag har fått benhinsinflammation och varje steg känns som om benet ska gå av. Jag får inte röra på mig säger doktorn så mitt sportlov blir stillsamt. Jag har nu köpt en kräm som ska lindra besvären så att jag förhoppningsvis kanske kan träna lite på fredag. Det är när sånt här händer som det är bra att ha flera intressen och nu när jag inte kan träna har jag istället fokuserat på mitt andra intresse… MAT! Det blev ett mat/baklov istället för ett sportlov för mig, men det är inte heller helt fel eller hur ;).


En grej jag testade igår var Vegan grädde, gjort ifrån kokosmjölk. Enkel, väldigt gott och gräddig konsistens. Man skulle kunna tro att det verkligen var vispgrädde trots at denna krämen innehåller nyttigare fetter än äkta whip cream. Jag smaksatte i 4 smaker och kanel och jordgubb blev favvisarna. Självklar kan man använda denna grädde till andra bakverk och behöver inte äta den som den är men det var gott det också.

         

Smaksatt vegangrädde 2 – 4 port:

1 burk fullfet kokosmjölk

4msk sötning

Smaksättning: jordgubbe, kanel, kaffe och kakao, vaniljpulver ???

    Grädde ?? :O


Ställ kokosburken i kylskåp över natten. Vänd på burken och öppna med baksidan uppåt alltså med den sidan som har stått nedåt i kylskåpet öppåt. Öppna alltså åt fel håll. Häll av vätskan och skeda upp det tjocka lagret i en djup skål. Vispa det tjocka tilsammands med valfri sötning några minuter tills grädd konsistens. Smaksätt och servera direkt eller förvara i kylsåp ca 3 dygn max.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards