healthislife

Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Livia - 14 februari 2013 12:30

Glad alla hjärtans dag! Hoppas ni har någon när och kär som ni pussar riktigt extra mycket på   


En grej som jag alltid associerar med alla hjärtans dag är gelé hjärtan. Gelé hjärtan är dock något som jag inte längre äter delvis p.g.a dess höga innehåll av socker men till mesta dels för att det innehåller gelatin. Gelatin består av nermalda gris/ko ben och det är inget jag känner mig frestad att stoppa i mig. Jag skapade idag en egen variation av gelé hjärtan där jag använde mig av bär och agar agar. Agar agar är ett naturligt gelatinmedel som är skapat av alger. Det finns även andra naturliga gelatinmedel så som irish moss och vege gel som kan köpas på coop forum med märket dr oetker. Eller så kan du bara helt enkelt använda gelatin, valet är ditt.


Dessa sockerfria sötnosar är fulla av antioxidanter från bär, folsyra, C- vitamin och järn i den röda och kalcium, vit B och magnesium i den rosa.

     

Ingredienser 16st

Hallon och mjölk:

1dl mjölk

2msk hallonpuré

Sötning

1krm ( lite mer) agar agar ( eller gelatin)

Jordgubb:

1dl jordgubbspuré

1krm ( lite mer) agar agar ( eller gelatin)


Koka upp vätskorna ( jag skapade pure av att mixa bären med stavmixer) tilsätt agarn eller gelatinet och koka under omrörning 3 min. Häll upp i formar och låt stelna i kylskåp minst 4 h.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards