healthislife

Alla inlägg den 13 februari 2013

Av Livia - 13 februari 2013 21:19

En romantisk rätt med sting som passar såhär till kärlekshögtider.  Smakerna är tropiska och sött bryter av mot starkt och surt. Det passar bra som förrätt men också som huvudrätt, fast då bör man lägga till något ytterligare som en smörgås. Nyttighetsfaktorn då ? Passionsfrukt är rik på antioxidanter, kalium och betakaroten och är även blodtryckssänkande. Räkor är rika på järn och zink, cashewnötter är proteinrika och innehåller även koppar, B – vitaminer och bra fetter.  

     
Ingredienser 1 port:
150 räkor ( tinade, skalade)
1tsk kokossocker, honung eller agavesirap
1krm cayennepeppar eller chiliflakes
¼ pressad lime
Örtsalt
1 riven vitlöksklyfta
1msk olja
Såsen:
1 passionsfrukt
¼ kycklingbulljongtärning
½ dl vatten
1msk kokosmjöl eller annat mjöl


Serverea med ris ( råris) och rostade cashewnötter
Marinera räkorna några minuter och stek sedan i oljan några minuter. Mixa passionsfrukten med stavmixer och tillsätt sedan den och övriga sås- ingredienser till räkorna. Koka 2 min  och servera sedan med ris och torrostade cashewnötter.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards