healthislife

Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Livia - 8 februari 2013 20:48

Fredag och vegan cheesecake. Ännu en skolvecka slut och det känns gött. Hade debatt i skolan idag och det gick faktiskt riktigt bra! Jag pratade på mycket och försvarade min sak. Efter ett kort styrkepass och en nyttig parmaskinks och rödbets pizza ( recept kommer!) sitter jag nu här i soffan och smaskar i mig en glassmakande vegan cheesecake från himlen. Den är mjölk och laktosfri, sockerfri, glutenfri och 100% hälsosam.


På ett gojiskal ligger en ljuv kräm av cashewnötter och zucnini, jag gjorde två smaker, choklad och vanilj och varvade och sedan toppade jag med lite tinade hallon som jag hade mosat. När man använder cashewnötter får man ett högt innehåll av fosfor, kalium och B-vitaminer, gojibär innehåller många av de viktiga aminosyror som kroppen behöver och kakao, antioxidanter. Zucchini är rik på vitamin C, potassium och Avitamin.


Tänk på det när denna härlighet smälter i munnen på er

     

Vanilj och hallon cheesecake på gojibotten

4 - 8 rutor

Botten:

1dl gojibär blötlagda 12 h

½ dl nötter ( mandlar och valnötter)

0.75 dl kokos

Fyllning:

1.5dl cashewnötter blötlagda minst en timma

6cm skalad zuchini

½ tsk vanilj pulver eller arom ( jag använde båda)

1msk pressad citronjuice

3-5 msk sötning ( agave)

Sås:

1dl hallon

1msk kokosolja ( kan uteslutas)


Jag delade upp smeten i 3 delar och blandade i 1tsk kakao och 1tsk vatten i 1/3.

Mixa allt till botten med stavmixer och tryck ut i en plastad form. Frys i 15 min. Mixa allt till smetarna och bre på. Häll ut hallonsåsen och dra igenom en kniv för att få mönster. Frys i minst 4h. Ta ut och skär rutor, enjoy!

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards