healthislife

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Livia - 7 februari 2013 08:45

Torsdag och ekonomiprov. Känner mig inte riktigt förbered men sånt är livet. Om jag nu övergår till det mera intressanta ämmnet mat och hälsa ska jag även berätta om dagens recept. Detta är en extremt näringsrik gröt/pudding som är veganvänlig, laktosfri, gluten och mjölfri och rik på både fibrer, omega -3, E vitamin och andra nyttigheter. Den smakar lite kanelaktigt ( konstigt den innehåller ju kanel XD) och är mättande. Jag åt den med ett ägg och en liten ostsmörgås.

Mandelmjölk är faktiskt väldigt lätt att göra och hälsosamt och veganvänligt. Om du väljer att istället för att koka mandlarna, låta de ligga i vatten över natten får du även en RAWFOOD vänlig vara.

       

Vegan Chiagröt  1 port:

2.5msk chiafrön

1 sats mandelmjölk

½ msk kanel

0.5 – 1.5 msk sötning ( agave)

1msk vatten

Rör ihop allt och låt stå över natten i kyl.

       

Mandelmjölk:

1 sats

0.35 dl ( ca 15 mandlar)

1.6 dl vatten

Koka snabbt upp mandlarna och ta av skalet. Lägg de skalade mandlarna i en behållare och häll över vatten. Mixa ca 2 min i en mixer tills slät och skummig. Servera, håller 4 dagar i kylskåp.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards