healthislife

Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Livia - 6 februari 2013 10:15

Häromdagen i skolan gick mina kompisar till kaffemaskinen och köpte varm choklad. När de hade smakat sade en av dem ” detta smakar som om den är espressospetsad. ”  Oj om det satte igång mitt recept tänk. Alla vet ju att kaffe och choklad är en bra kombo och jag fattar egentligen inte varför jag gjorde en sån stor grej av det, jag måste ha varit skit trött,  vi hade ju ändå matte, haha XD Hursomhelst, följande dagen fixade jag en stor kopp varm, espresso spetsad chokald med en klick turkisk yoghurt och varma mackor ( en annan favvo grej).

Egentligen kan jag inte kalla det för ett recept men jag lägger upp det här i alla fall ifall ni vill testa.

       

Chokladen:

3dl mjölk

2msk kakao

1msk hampaprotein ( kan uteslutas)

1msk espressooulver frystorkat

2msk sötning

1msk turkisk yoghurt eller kesella

+ turkisk yoghurt


Blanda ihop allt till chokladen och värm på spisen eller i mikron. Klicka i turkisk youghurt som ” grädde ” och servera med vad du vill.

 

Varm macka:

2 skivor bröd ( jag använde mitt vikingbröd)

Smör, ost, skinka, tomat


På med allt och in i smörgåsgrill eller ugn.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards