healthislife

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Livia - 19 januari 2013 12:00

 Jag gjorde igår potatisbullar men när jag väl höll på och kokade vatten så såg jag att vi bara hade 2 potatisar ( noo!) jag fick improvisera och hittade några rotfrukter och det blev gott det me. Här får man avgöra helt själv om man vill ha ägg i, det används egentligen för att bullarna ska hålla ihop men om man gör med bara potatis så behövs det inte. Jag hade även i ägg för att få lite extra protein. Dessa blir på relativt lågt GI och om man använder t.e.x kålrot får man även i sig viktiga mineraler och vitaminer. Lingon är fullproppade med C-vitamin och kalkon protein. Lök är även bra för mot inflammationer i kroppen som är bra såhär års.


Ja nu ska jag iväg till Stockholm på teaterträning. Det är lite drygt då det tar hela dagen då jag måste transportera mig med tåg och så men det är det värt. Hoppas ni ska göra något kul, ha en bra helg.

     

Ingredienser: 2 port

  • 5 potatisar eller 2 potatisar och 2 dl rotfrukter ( palsternacka, gulbeta, kålrot)
  • 1msk kokosolja
  • Ev: 1 ägg + ½ dl pofiber
  • 1msk mjölk
  • + kokosolja att steka i
  • ½ riven gullök
  • Peppar, lökpuver, salt

Lingon:

  • 2dl frysta lingon
  • 1msk sötnining

Servera med rökt kalkon, bacon/ kalkon bacon eller vad du vill. Jag valde ingelsta rökt kalkonkubba.


Koka potatis och eller rotfrukter. Mosa med potatisstöt och blanda med ingredienser ( om ägg se till att låta moset svalna). Forma bullar, rulla i pofiber och stek i kokosolja några min. Servera med de halvtinade, rårörda lingonen och köttet.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards