healthislife

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Livia - 16 januari 2013 21:45

Ostkaka är något som faktiskt är väldigt lätt att göra och om man gör det med keso blir det även mycket proteinrikt vilket är bra. Jag har såklart hälsofierat kakan men även ett originalrecept av ostkaka är inte altför ohälsosamt då den enda hälsoboven är socker som jag har ersatt med bättre alternativ. Jag gjorde en liten form igårkväll som snabbt försvann då både jag och mamma tyckte att det var gott, och det bästa av allt var att veta alla vitaminer man fick i sig. Protein, kalcium, E – vitamin, D- vitamin, fibrer, bra fetter, järn och folsyra, + att den har lågt GI. En dröm va … fast verklighet. Jag serverade med jordgubbar som jag blandat med honung men kör på vad du vill.


På tal om ingenting, hur går det med nyårslöftena? Är de fortfarande aktuella eller har ni börjat skjuta upp dem. Som jag tidigare har sagt är det lätt att tappa motivationen om man satt för svåra och många löften så satsa på några få och kör stenhårt på dem. Om ditt mål är att komma i form, definiera först vad ” form” är för dig och börja sedan ( om du inte redan gör det) träna. Det räcker med tre dagar i veckan för att få fason på kroppen och försök sedan utöver det att promenera åtminstånne 15 min per dag. Om du sedan utöver det lägger till ett rep om 3 x 30 s av plankan varje kväll lovar jag att din mage kommer att vara fast tills i sommar. Det är bara att köra, men överdriv inte, att bygga muskler tar tid.

               


Ingredienser 2 - 4 port ( 2 port för mellis men 4 för dessert)

• 1 ägg

• 2msk Agave, kokossocker, honung eller annat sött

• 250 g keso

• 25 g flagad mandel

• 1-2msk kokosmjöl

• 1dl mjölk


Vispa ägg och agavesirap pösigt. Tillsätt resterande ingredienser. Smeten blir ganska lös men om den är för lös tillsätt mer kokosmjöl. Den ska vara hällbar. Häll i en liten form och grädda 200 – 225 grader ca 10 – 25 min beroende på ugn. Ta ut när den är fast i mitten och låt svalna 10 min. servera med jordgubbssylt eller som jag med skivade jordgubbar och honung.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards