healthislife

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Livia - 14 januari 2013 19:00

En vintrig rätt som känns värmande med kanel och lingon. Som ni kanske har märkt så älskar jag fisk och framförallt lax. Det är bra för det finns bra fetter och omega 3 i.  Helst grillar jag bara laxen med lite kryddor och så men ibland försöker man ju vara ambitiös och mixtra ihop kryddor och sånt vilket ibland blir flip och ibland flopp. Kanel, apelsin och lingon blev tummen upp för mig och denna rätt kommer jag definitivt göra igen.

                      

Ingredienser 2 port:

2 Laxfiléer

½ tsk Kanel

2msk Mandelflarn

Salt, peppar

1tsk honung

Grönsaker:

1dl Brysselkål

½ dl Lingon

½ Purjolök

5 buketter ( små) Brocolli

1tsk olja

Sås:

½ pressad apelsin

1dl turkisk yoghurt

Ev 1tsk honung


Servera med råris och toppa med rivet apelsinskal blandat med kokos


Lägg på toppingen på laxen och grilla i ugnen 225 greder ca 20 min.

Skär upp grönsaker och grilla i ugn 25 min 225 grader.

Rör ihop allt till såser.

Serve and be happy!

Av Livia - 14 januari 2013 16:30

Jag var ett hängivet Fan av start musli när jag var liten och kunde äta hur mycket som helst, min mamma tyckte dock att jag bara skulle äta det ibland och nu förstår jag varför. Det är fullsmockat med socker och annat skit och det liknar mer godis än något annat. När jag nu har tittat på innehållsförtäckningen har jag lyckats skapa en hälsosam variant med i stort sätt samma smak fast fräshare och med en nu supernyttig innehållsförteckning. Try it for yourself and see if you like it!

                  

Ingredienser:

250 g havre, råg eller dinkelflingor

4msk frön ( linfrö, sesamfrö och chiafrö)

½ dl kokos

2msk kokossocker

3msk agavesirap eller honung

½ tsk vaniljpulver

2msk smält kokosolja eller anan olja


Blanda allt och lägg på en plåt, ringla ev över lite mer honung/ agavesirap. Rosta i mitten av ugnen 200 grader ca 10 min. Se upp så att det inte blir bränt.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards