healthislife

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Livia - 12 januari 2013 15:15

Detta är verkligen en av de godaste chokladmoussar jag har smakat. Riktigt krämig med en svag smak av kokos. Jag kan inte ta någon kredit för receptet efterssom att det är tagit från bloggen The spunky coconut, men jag kan fortfarande berätta för er hur extremt nyttig den är. Omega 3 och 6, fibrer, bra fetter, antioxidanter, protein, järn, zink, magnesium, m.m WOW alltså! Ni bara måste testa, och om man vill kan man även göra glass av den. jag serverade med cacaonibs, granatäppelkärnor och mandarin för att toppa det hälsosamma. Det blev en perfekt avslutning på middagen men man kan även äta denna hälsobomb till mellis eller varför inte frukost?

               

Ingredienser 3-4 port:

1 ( 400g)  burk fullfet kokosmjölk ( gärna ekologisk)

4msk chiafrön

2msk hampafron eller hampaprotein

4msk kokossocker

Vaniljpulver

4msk kakao


Mixa allt slätt och ställ i kylskåp minst 2 timmar.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards