healthislife

Alla inlägg den 9 januari 2013

Av Livia - 9 januari 2013 14:30

Jordnötsringar

Smakar inte riktigt som riktiga utan har mer marängtextur. Men de duger som snax i brist på riktiga ringar. De har en mild smak av jordnötter, högre proteinhalt än vanliga och blir helt enkelt ett lättare snax. Bra fetter från jordnötter, protein från äggvita och kolhydrater från mjöl ( mjölet kan ev uteslutas).

                   

Ingredienser:

½ dl äggvita = 2 äggvitor

½ tsk örtsalt

1-2 msk smält jordnötssmör ( det bör vara slätt jordnötssmör alltså inte chunky)

1tsk mjöl ( jag använde bovetemjöl)

1tsk fiberhusk


Vispa vitorna till ett hårt skum. Smält jordnötssmöret i micro och låt sedan svalna. Vänd snabbt och försiktigt i jordnötssmöret och mjölet + husket i vitorna. Lägg i plastpåse och spritsa ut ringar på bakplåtspapper. Grädda 160 grader ca 30 min eller tills krispiga.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Skapa flashcards