healthislife

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Livia - 6 januari 2013 11:30

Fiskgratäng i stekpanna 1 port

Åh, jag älskar fisk och denna snabba fiskgratäng blev både god och nyttig. Man kan lätt förstora portionen och servera sina gäster direkt ur stekpannan som jag gjorde, det blir en rolig twist. Protein från fisk, bl.a zink, koppar och magnesium från räkor och D – vitamin från champinjon. Man kan självklart variera smaksättningen till t.ex tacos, italiensk eller varför inte saffran. En rätt som går att variera i det oändliga.


Okej slut på det roliga. Nu är lovet snart slut och vi i min skola börjar på onsdag. Jag vet inte riktigt vad som hände med mitt lov för det känns som att det bara flög iväg. Snart är vi tillbaks i långa dagar med oändliga lektioner och stressiga helger som känns nästan obefintliga. Just när man känner sådär är det bra att ha en livlina, något roligt att se fram emot i slutet av dagen. För mig är det träningen. Att komma hem efter ett träningspass, lätt eller jobbigt spelar ingen roll, och bara slänga sig i soffan och softa framför TV:n med en skål turkisk yoghurt och honung är typ den bästa avslutningen på en stressig dag. TIPS! Gör något ni tycker är roligt i stort sett varje dag. Det kan vara att ta en promenad, läsa en bra bok, måla, träna, laga mat/baka eller rent av kolla på ett program ni gillar. Detta kommer hjälpa er genom de mest långtråkiga dagarna och hålla er någorlunda glada och allerta för vad ni måste göra.

                       

ingredienser: 1 port

120g vit fisk

75g räkor

½ gullök

1 pressad vitlök

2 champinjoner

Torkad svamp

Örter ( dill, provencal, persillja)

2 msk creme fraische

Kryddor ( vitpeppar, curry, salt)

2-3msk mjölk

15g ost

15 g fetaost


Hacka lök och skiva svamp. Tina fisken och smula ned den i stekpannan med lök och svamp. Häll över räkor och ev: torkad svamp. Blanda creme fraische, fetaost, mjölk och kryddor och häll över i stekpannan. Rör om och riv över övrig ost. Grädda i ugn 160 grader 35 min eller högre värme och mindre tid.

Servera med t.e.x potatis, blomkål, ärtor och citron

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards