healthislife

Alla inlägg den 8 december 2012

Av Livia - 8 december 2012 21:42

Jag övervägde om jag skulle kalla denna för cheesefake men då stämmer det ju inte efterssom den innehåller philadelphia, ja, ja hursomhelst. En liten frestelse som är godare än vad man tro. Med kolaaktig smak samt järn, zink och vitamin C från dadlar, kalium och B- vitaminer från banan och fullt med antioxidanter från popcorn. Jag använde en form som inte hade löstagbar kand och fick därför köra plasttricket ( se nedan), men om man använder en matring eller t.o.m en pepparkaksform ( med högre kanter) behövs ine det.

     

Ingredienser: 1 port

0.5 – 0.75dl Popcorn

1 Dadel

Fyllning:

½ Banan

½ dlPhiladelphia / Kesella

Kokos

Mortla/mixa popcorn tills de blir söndersmulade dock inte helt. Mixa eller skär dadlarna i småbotar och rör ihop till en geggig smet. Tryck ut i en rund form som du har klätt med plast/aluminium folie. Blanda ihop philadelpia och /eller kesella med mosad banan, kokos och ev. jordnötssmör ( om man vill). Bre den över popcorn lagret och ta försiktigt ur formen genom att dra i plasten. Voila, en lätt dessert/mellis/kvällis med både sött och salt.

Presentation


Jag är en 17-årig tjej som är superduper intresserad av hälsa, kost och träning, det är vad jag brinner för, mitt kall, min passion, MITT LIV.På den här bloggen ska jag dela med mig om min historia, recept träning och ja, det mesta. Hoppas ni gillar min b

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Recept

Jag?

Hittarecept.se

Matbloggstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards